27 Kasım 2012 Salı

SEVGİLİ ELİF KALKAN'IN ANKET / RÖPORTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))


*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?
Rahat bir süreçti, çalışıyordum ve 5 yaşında bir oğlum daha vardı ama koşturmayı sevdiğim için zorlanmadım Tek sorun 40 haftanın sonunu beklemek oldu Bebek çok sabırlı çıktı  ben de çok şiştim.  18 kilo aldım. 8 ayda 16 kilo gitti sadece koşturma ve emzirme sayesinde..
*Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
Bebek sahibi olmanın ne harika bri şey olduğunu ve bebekleri ne kadar çok sevdiğimi…
*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında?
8,5 aylık
*Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
İkinci çocuk hayata daha da bağlanmamı ve ilk oğluma karşı daha hassas olmamı sağladı. Evime, aileme daha çok düştüm.
*Çocuğunuzla ile 1 gününüz nasıl geçiyor?
İşe başlamadan önce: sabah 6-7 kalkış, kahvaltı oyun, (müzik, dans kitap) uyku ve uyku sonrası yemekten sonra park saatimiz Sonra abimiz eve gelir oyunlara birlikte devam. Gün içinde bol bol emzirme…  İşe başlamam ile bu rutin değişti tabi…
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi?
Daha yumuşak, merhametli, sakin ve sabırlı yaptı. 
*Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
Ortaya karışık. Yerine ve duruma göre korumacı ama çocuklarıma özgürlük ve bağımsızlık vermekten hoşlanırım.
*Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için?
Evet. Çok keyifle. İşe dönmek zor oldu. İlk çocuğumda çok rahat dönmüştüm. Ama ikinci bebekte daha fazla bağımlılık hissettim. Yaşın getirdiği bir şey olduğunu düşünüyorum. Bir de başka bebeğim olmayacağı için bu bebeği doyasıya yaşamak istiyorum dedim kendi kendime ama yine de çalışmadan duramadım.
*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor?
Blogum yok.
*Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz?
Kimyasal katkısı olmasın ya da çok az olsun. Güvenilir /bildiğim dah aönce kullandğım markaları tercih ediorum genellikle. Alerjen özelliği az  olmalı. 
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl? Özellikle çocuğunuzu beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı?
Yemek yemeye zorlamam ama ıvır zıvır alternatiflerini minimum sunarım. Eve ıvır zıvır almayız, dışarıda arada sırada kaçamaklarımz olur. Dışarıda yediğimiz bir dondurma hem bir motivasyon aracı hem de yeri geldi mi kutlama olabiliyor. Evde dengeli besleniyoruz. 
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz?
İlk 6 ay sadece annesütü. 6. Aydan beri ek gıda + anne sütü.
Anne sütünün önemi ve değerine tüm kalbimle inanıyorum. Emzirmek hayatta yaşadığım en güzel deneyimlerden biri.

ELİF KALKAN 

Sorularıma cevap verdiğiniz çok teşekkür ederim.
Share this post

1 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0