12 Kasım 2012 Pazartesi

SEVGİLİ AYÇA OĞUŞ'UN ANKET/ROPÖRTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))



*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?
Çok rahat bir hamilelik geçirdim, 40. Hafta içinde dahi 6km orman parkuru yürüyebiliyordum. 18 kilo aldım, 4. Aya kadar bir çoğunu geri verdim ama sütümün azalması tekrar hepsini geri almamı sağladı. Doğumdan 5 sene sonra hepsini vermiş bulunuyorum daha yeni! Ayurvedik bir detoks sonrası da ona uygun beslenme, masaj, yoga, yürüyüş.. zor oldu!
*Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
J kelimelerin yetersiz kaldığı bir duygu, tasfir etmesi zor, ilk sorum “kaç kilo” olmuş videodan seyrettiğim kadarıyla. http://www.pi.web.tr/dogum-sonrasi burada daha detaylı okuyabilirsin.( bu arada çok güzel, duygusal yazmıssın,yazına bayıldım. )
*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında?
Martta 6 yaşı bitiyor
*Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
Çok fazla değil, sorumluluklar arttı tabii ki ama o gelmeden önce nasılsak O geldiğinde de aynı yaşamaya devam etmeye çalıştık
*Çocuğunuzla ile 1 gününüz nasıl geçiyor?
Okula gidiyor artık o yüzden tam bir günü birlikte geçirmiyoruz ama okul sonrası biraz oyun biraz ödev biraz çizgi film, yemek , çay seansı ve uyku şeklinde. Haftasonları mümkün olduğunca şehir dışında, ormanda hava kötüyse belki bir tiyatro, sinema, aile büyükleriyle zaman geçirme veya evde vakit geçirme diye sıralayabilirim.
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi?
Biraz daha rahatladım sanki, panik halim, heyecanımın dozu yavaşladı. Sorumluluklar arttı elbette bende ona göre şekillendim.
*Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
Biraz rahat bir anneyim ama çok değil ancak korumacıya yaklaşmaz.
*Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için?
Hamilelikle beraber işimden ayrıldım. 2- 2,5 sene kadar çalışmadım daha sonra kendi işimi kurdum.
*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor?
Annelik yazısından daha ziyaede annelik duygularımı, korkularımı, tecrübelerimi, fikirlerimi paylaşmak evet hoşuma gidiyor. Paylaştıkça çoğalıyoruz biliyorsun! J
*Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz?
Bebek ürünü artık almıyorum J Eskiden de tek dikkat ettiğim “çok almamak”tı
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl? Özellikle çocuğunuzu beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı?
Doğru gıda ile beslenmeye özen gösteriyoruz ancak bu bebekten öncede böyleydi sonrasında biraz daha dikkat eder olduk. Özellikle paket gıdalar evimize girmez, ıvır zıvır dediğim gıdalarsa hiç girmez. Ev yemeği yenir her zaman, tüm kek börek pasta gibi abur cubur sınıfı evde üretilir. Yoğurt evde yapılır, doğru olduğuna inandığımız ekmek girer, çiğ süt alırız, baharatlar hayatımızda oldukça fazla yer tutar özellikle oğlum sabahları uyandığında zencefilli tarçınlı zerdeçallı bal yer! Çok sever. Böyle alışkanlıklarımız var işte J
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz?
Evet verdim. İlk 7 ay sadece anne sütü sonrasında ek gıdalar ile birlikte yaklaşık 23 ay emzirdim.

Adı-soyadınız, varsa bloğunuzun linkini ve e-mai adresinizi de eklerseniz çok memnun olurum.
Ayça Oğuş | www.pi.web.tr | info@aycaogus.com

TEŞEKKÜRLER:))
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0