1 Haziran 2012 Cuma

HADİ BIRT YAP ANNECİM!!!

Bloğundan sonra twitter ve en son What 's up'tan takip ettiğim ve çok sevdiğim sevgili arkadaşım Tülin'in bebeğinin kolikle olan serüvenini sizlerle paylaşıyor. Buradan da diğer yazılarına ulaşabilirsiniz..




Herkes benden bu yazıyı beklerken ben çok geciktim farkındayım. Ama kolik bitti ben de yazıverdim hemen...

Kolik denen illeti hamileyken tanıdım ve öğrendim, hay öğrenmez olaydım...

Blogu yeni anneler ya da hamişler okuyorsa az da olsa kitabi bilgilerin dışında yaşanmışlıklardan söz edeceğim

Kolik ne zamanları oluyor: Kolik dene illeti sanırım tam olarak 2. aydan sonra hissetmeye başladık. Aslında hamileyken hazırdım ya bebeğim kolik olursa amaann vah  vuh diyerek Buzuki Orhan'ın kolik cd sini edindim kitaplar okudum falan. Kolikli bebek nasıl ağlar, kolik nasıl anlaşılır vsvs.. 
Sanırım bir yandan bilgi kutumu genişletirken bir yandan da evrene mesaj gönderdim kolikk gellll...
Tam 40 gün uyumayan bebe ya da gündüzleri horul horul uyuyan bebeğe 41. günden itibaren bir haller olmaya başladı. Amanın noluyor falan dedikkii.. dr.u tarafından infertilite kolik tanısı koyuldu:)

Kolik ağlamaları nasıl olur: Ağlamalar rutin saatlerde oluyordu genellikle akşam 7-10 nöbetleri ya da aksam 10-01 ondan sonra da uyuyup öğlene doğru kalkan bir bebeğim oldu:) 
Bu ağlamaları şöyle tarif edebilirim; sanırsınız Burç'un etini koparıyorlar yanı beyinde o kısım kısa devre yapıyor Burç'da başka bir devre açılıyor ne bizi duyuyor ne yapılanı görüyor adam direk gaz çıkarmaya odaklanıyor:)

Kolik için yapılabilecekler: Bu ağlamalar esnasında ben gayet soğukkanlı olarak ona bakıyor -yapabiliyorsanız kabullenin ağlamasını ben yapamadım- ve sallıyordum nasıl sallıyordum; bu sallama biçimine Dr. Karp Mucizevi bebek tutuşu der, bebeğin yüzü yere bakacak, kafası dirsekde desteklenip öbür kolunuz bebeğin iki bacağı arasından geçip diğer elinizi tutacak yani=> blogcuannem  burda bunu hem yazmış hem de resimsel olarak ifade etmiş.
Bunun yanı sıra kullanmadığımız ilaç da kalmadı, ama sanırım hiçbiri bir işe yaramadı:) Nöbet geldiğinde en son şunu yapıyordum baharatçılarda satılan acı elma yağını kendi bebe yağıyla karıştırıp avcumun içinde hem karnına masaj yapıyordum hem de ayak topuklarına bu şekilde de gazı çıkıyordu ben artık bununla dalga geçtiğimden havası kaçıyordu diyordum:)
Birkaç gün akşamdan slingde uyuyakaldı ben de oturdum tv falan seyrettim bu da bir çözüm ama bir süre sonra kuduruk popo Burç slingde de rahat edemedi:)
Bazen evi bebeği çalkalar şekilde hafifkoşar adım turluyorduk bu şekilde de gazı çıkıyordu:) Sanırım bir bırt sesine hasrettik o günlerde:) ne olsa yapmaya razı olduğumuz günlerdi...

Kolik hemen geçer mi: Hayır, yani bu yazıyı yeni bir anne okuyorsa kapatabilir blogu burda:) hemen geçmiyor bizimkinin geçmesi bir 5 ayı rahat buldu. 

Genel olarak: Bebeklerde kolik etkeni en çok anneden kaynaklanırmış anne ne kadar stresli o kadar kolik ne kadar ekmek o kadar köfte :) 
Bu bazen etraftaki büyüklerin bebek bakımıyla ilgili aşırı müdahaleci olması, bazen de yeni annenin kendini yetersiz ve yorgun hissetmesi de olabilir. 
En fazla, etraftan müdahale gören bebeğin bakımındakı hakimiyeti kendisine verilmeyen annelerin bebeklerinde kolik görülüyormuş ki, benim üst katta annemle babam oturuyor Burç her ağladığında dibimde bittiler etkisi büyüktür eminim:)

Kolik =Gaz ise; Anne kendini hem içerden hem de dışardan soğuk tutmayacak, bir de beslenirken bir milyon çeşit beslenmeyecek ki gaz oluşmasın süt yapar deyip de homini gırtlak yapmak yok. 
Her bünye tabiki farklıdır ama mesela ben baklagiller yediğimde ve gazlı içecekler içtiğimde ağlamalarda önemli oranda çoğalmalar hissediliyordu.Bir de bebeklerde görülen mide içeriğinin yemek borusuna doğru kaçması olarak tabir edilen özefagial reflü de koliğe neden olabiliyormus bunu dr.nuz arştırsın lütfen. 
Emzirme esnasında ise; bebeği dik konumda emzirebilirseniz şahane emerken hava yutmasın kafi..

Kolik bitti bizde size de gazsız bebek  ve gazı olanlara da acil bırt lı günler dileriz..
İmza:Burç ve anası

Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0