4 Nisan 2014 Cuma

OKUL SEÇİMİ KAPIDA!!!








Geçtiğimiz hafta sonu çok uzun zamandır takip ettiğim ve beğendiğim Tavsiye Evi'nde benim ve oğlum için çok yararlı olacağını düşündüğüm bir toplantıya katıldım. Fikrdenk , Ali Koç ve Tavsiye evi'nin ortak hazırladığı bu toplantının konusu '' Okul Kararı ''
Benim kafamda planladığım şekilde şu ana kadar Altuğ'u yetiştirmeye çalışıyorum. Özgür ama kuralları da olan bir düzende zorlanmadan büyümesini  planlamıyorum,istiyorum. Tabii ki benim şu an düşündüğüm şey bu. Bunun Altuğ okula başladığında değişeceğini söylüyor herkes:))
Çok fazla sınav  peşinde koşmamasını istiyorum. Ama bir o kadar da iyi bir eğitim almasını, sosyal yönünün güçlü olmasını istiyorum.Bunlar benim isteklerim. Altan da bunu sürekli hatırlatıyor:))
Altuğ 2.5 yaşından beri anaokuluna Sevgi Yumağına gidiyor. Genel anlamda oradan memnunuz. Altuğ mutlu, çok gelişti. Ama daha iyi olabilir mi,düşünmüyor değilim. Özellikle bu yıla kadar mutlu olabileceği, arkadaşlarıyla oyun oynayacağı bir yer olması benim için yeterliydi. Sevgi Yumağı da bu isteğimizi karşılıyor. O nedenle de şimdiye kadar rahattık.Şimdilerde acaba ilkokula gideceği okula bu seneden karar verip, başlatmalı mıyız? düşüncesi beynimi sürekli yiyordu.




Katıldığım bu toplantıda Sevgili Egitimpedia.com sahibi ve Eğitim konusunda uzman Olan Ali Koç, kafamdaki bazı taşların yerine oturmasına yardımcı oldu.Çok teşekkür ederim:))



Ben şunu düşünüyordum; Altuğ anaokulunda bir okula başlasın ve orada sürekli devam etsin. Belli bir ekolde de büyüsün.Ama Ali bey'in söylediği anaokulu, ilköğretimi ,liseyi ayrı ayrı düşünün.Okulu bir alternatif olsun ama tek tercih olmasın. Bu şu an için ''Eyvah Altuğ için okul bulamadım, yandım...'' endişemi hafifletti.İlk okul için daha iki senesi var.Onun için bu sene çok da telaş yapmadan rahat rahat okul bakacağım. Bu sene okul değiştirirsek eğer, devam edeceği ilkokul bile olmaya bilir. Belki değiştirir, belki de bu sene ki düzenle aynı şekilde devam edebiliriz.
''Okullarla konuşurken neler sormalıyız, nelere dikkat etmeliyiz?'' sorularımızın karşılığında mutlaka vereceğimiz okulun müdürüyle tanışmamızı, çocuğumuzun öğretmeni hakkında bilgi almamızı söyledi.Ve bu öğretmenin mutlaka 1. sınıf okutmuş olmasına dikkat etmeliymişiz. Doğru ama,düşünsenize hiç 1.sınıf okutmamış olan bir öğretmenle olsa çocuğunuz. Sıkıntılı olabilir..Öğretmenleri ise okulun çevresindeki park, bahçelerden istibarat alabileceğimizi söyledi. Doğru:)) Parkta aynı yaşta oyun oynayan annelerle okul açılmasına yakın her halde en çok konuşulan konu okul ve öğretmendir..
Okul seçerken evimize yakın olmasının da çocuk için yararlı olabileceğini de paylaştı Ali Bey.Bu bizim için en önemli sıkıntı şu sıralar. 2 yıldır fena gitmede daha ne kadar devam edecek bilmiyorum..

Okullar hakkında konuştuğumuzda kafamda olan okullar hakkında hep iyi şeyler söylediler. Böyle olmasını da bekliyordum.Bu bende biraz ferahlık yarattı:)
Alternatiflerimin arasında Fransız okulları da vardı ama bu kararımdan geçen yılbaşında bazı nedenlerden dolayı vazgeçtim.Şimdi yenilikçi, dil eğitimine ağırlık veren ve oğlumun seveceği bir okul bulmak en büyük hedefim. Kafamda olan ilk okul Meraklı Çocuk..
En kısa sürede eşimle birlikte gidip görüşeceğiz, bakalım :))

Bu toplantıya beni davet ettiği için Fikirdenk'e,misafirperverliği için Tavsiye Evi'ne ve engin bilgileriyle ve bıkmadan sorularımızı cevaplayan Ali  bey'e çok teşekkür ederim:))
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0