17 Mart 2014 Pazartesi

EMZİRME DANIŞMANLIĞIM





 Bireysel olarak yeni annelere bebeklerini emzirirken gerek e-mail yoluyla gerek telefon gerek de ev ziyareti yaparak destek vermekteyim. Anneler hastanede bebek hemşirelerinin yardımıyla bebeklerini çok güzel emzirirken eve gittiklerinde sıkıntılı zamanlar geçirebiliyorlar.

Bazen sadece stres kaynaklı bazen teknikle ilgili olabiliyor. O zaman Emzirme danışmanına ihtiyaçları olabiliyor anne ve baba adaylarının. Ben İ.Ü. Çapa Tıp Fakültesi Çocuk Ana Bilim dalından Prof. Dr. Gülbin Gökçay'dan Emzirme Danışmanlığı eğitimi alıp, bizzat 4 yıl kadar onlarla beraber annelere emzirme konusunda destek verdim. Blogcuannenin başlattığı Emzirme Reformu hareketi ve benim kendi emzirme deneyimlerimden sonra ilk başta Emziren anneler google grubunda Gönüllü Emzirme Danışmanı olarak, emzirenanneler google grubundaki annelere destek vererek başladım. Sıkıntısı olan anneler bu ortak alanda merak ettiklerini soruyorlar, ben ve diğer annelerde deneyim ve bilgilerimiz paylaşıyoruz. Gerçekten çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Oğlum doğduktan yaklaşık 2 yıl sonra, doğum öncesinde yaptığım Doğuma ve Bebeğe Hazırlık Eğitim programına ek olarak Anne sütü ve Emzirme eğitim programını da eklemeye karar verdim. Bunu bloğumda yayınlamaya başladıktan sonra, facebook, twitter ve instagramda duyurularını yaptım. İşte ondan sonra benim online Emzirme Danışmanlığı hikayem başladı. Yaklaşık 3 yıldır online olarak da annelere destek veriyorum. Nasıl olur diye düşünürken, şimdilik çok iyi gidiyor. Bazen annelerin sadece kendilerine güvenmeye ihtiyacı var. Bunu da telefon veya e-maille halletmek kolay.. Bana e-maille ve ya sosyal -medya araçlarının biriyle başvuran annelere e-maille cevap verdikten sonra gerekirse telefonla da görüşüyorum. Geçenlerde uzun zamandır yazıştığım bir anne göğüs ucundaki sorunu anlatmak için fotoğrafını çekip göndermiş.. Bu da bizim için bir başka çözüm yolu oldu.. Yeni doğum yapan bir anne, ilk günlerinde bir desteğe ihtiyacı olduğunda , çıkıp bir yere gidebilmesi bazen zor olabiliyor. O zaman e-maille sorununa veya merakını gidermesi için 
on-line danışmanlık hizmeti alması güzel bir çözüm yolu diye düşünüyorum.

 İsteyen yaptığım Bebeimgeliyor Anne sütü ve Emzirme eğitimlerine katılabilir, gelemeyen yada imkanı olmayan annelerse;
ertugrul.esra@gmail.com
www.twitter.com/bebeimgeliyor
www.facebook.com/bebeimgeliyor
www.instgaram.com/bebeimgeliyor dan bana ulaşabilirler.

 Bana e-mail attığınızda size telefonumu verebilirim. Telefonla da konuşarak çoğu sorununuza cevap bulabilirsiniz. Çünkü bazen sadece bu işi sen başarırsın, demen yada yaptığı bir şeyi desteklemek yeterli olabiliyor.

 Eğer Bireysel olarak görüşmek isterseniz bana e-mail atarak randevu alabilirsiniz. Marga Yaşam Atölyesinde teke-tek görüşme yapmaya başladım.

Bebeğiniz ile birlikte geliyorsunuz,emzirmenizi kontrol ediyorum ve birlikte planınızı oluşturuyoruz. Ardından telefon ve e-mail yoluyla sizi takip ediyorum..


 Herkese sevgiler, bol sütlü günler:))

Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0