21 Kasım 2012 Çarşamba

SEVGİLİ DORİKUS VE FİKİRDENK 'İN YARATICILARINDAN SENA'NIN ANKET / RÖPORTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))


Dorikus - Tüpçü Anne ve Lab-Bebeğin Güncesi

*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?
 Zor bir hamilelik ve öncesinde zor bir tüp bebek süreci yaşadım. İlk 4-5 ayda 5 kilo aldığım için gebelik şekeri teşhisi kondu ve maalesef kalan süre boyunca da gebelik diyeti yaptığım için hamilelik sürekli testler, kontrollerle geçti. Ama bu sayede toplamda 11,5 kilo almıştım doğum sonrası ilk 7-8 kilo hemen gitti. Eğer boğazımı tutmayı başarsaydım verdiklerimin bir kısmını geri almazdım sanırım J Ama toplam doğum kilosu vermeler/ almalarla birlikte 1 yılda gitti. 1 yıla yakın emzirmenin etkisi olduğunu düşünüyorum.

*Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
Zor elde edilmiş bir bebeği kucağa almanın ekstra hissettirdikleri var, bunları yadsıyamam. Ama tüm anneler gibi katıksız bir sevinç ve şükür duygusu vardı bende de.
*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında? 
3 yaşında
*Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
 Sabırsız, tez canlı ve uyku sever biriydim ben. Tahmin edersiniz ki hepsi değişti J Yaşamı daha ağırdan almaya mecbur kaldığım, yapmam dediklerimi yaptığım ve daha organize yaşadığım günler arttı.
*Çocuğunuzla ile 1 gününüz nasıl geçiyor?
 Şu anda yuvada yarım gün geçirdiği için ben kendi işlerimi öğlene dek bitirebildiğim kadar tamamlamaya çalışıyorum. Öğlen yuvadan gelip, öğle yemeği ve uyku sürecinden sonra beraber vakit geçirdiğimiz zamanlar başlıyor. Su , hamur ve Legolar en sevdiği oyun malzemeleri. Açık havada yürüyüşe çıkmayı, etrafı tanıyıp  sohbet etmeyi severiz ana oğul. Akşam saatlerinde babaya devrediyorum zira enerjisi çabuk tükenen bir anneyim ve de biraz sıkıcı olduğumu bile düşünüyorum ne yalan söyleyeyim .
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi? 
Mecbur olmadığım hiçbir şeyi, hiç kimseyi idare etmeden yaşadım bugüne dek. Ama çocuk kadar insanı eğiten, önceliklerini , bakış açısını değiştiren bir şey yok bence bu hayatta. Değişik çözümler üretmeye başladım, zamanı daha organize yaşamayı öğrendim.
*Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
 Rahat, bazen fazla rahat hatta.

*Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için? 
Tüp bebek sürecinde iş yaşamına ara vermiştim ben, oğlum 2 yaşına geldiğinde de Fikirdenk.com ile kendi işim için çalışmaya başladım.
*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor? 
Açıkçası annelikten önceki süreci, hatta anne olmaya engel olan süreçleri yazmak daha çok mutlu ediyor. Yardımcı üreme teknikleri hakkında insanlar korkularından, endişelerinden sıyrılsınlar istiyorum. Çorbada bir tutam da benim tuzum olsun diye yazıyorum.
*Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz? 
Uzun süre kullanılır, sağlığa zararlı olmayan, ekonomik ve işlevsel olması benim için önemli.
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl? Özellikle çocuğunuzu beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı? 
Yağlı, şekerli, hamur işi fazla ve katkı maddeli gıdaları mümkün olduğunca uzak tutarım. İlk 3 yılın önemine inanıyorum çünkü. Bazı gıdaları mesela ( balık, beyaz peynir ,kefir ) ben çok arzu ettiysem de tüketmeyi sevmiyor. Gıda değeri denk olanlarla takviyeye dikkat ediyorum.
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz? 
İlk 7-7.5 ay sadece anne sütü sonrasında ek gıda ile destekli 11 ay emzirebildim.


Ben teşekkür ederim Esra’cığım,
Sena Baran

TEŞEKKÜRLER:))

Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0