15 Kasım 2012 Perşembe

ANNELER VE ÇOCUKLARINA ÖZEL BLOĞUNUN SAHİBİ HANDE'NİN ANKET/RÖPORTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))


Annelere ve Çocuklarına Özel


*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?
Tedavi gördüğüm için hamileliğimin ilk dört ayını kendimi çok yormadan, bulantısız, bolca istirahat ederek  ve verilen ilaçları kullanarak geçirdim. Masa başında çalıştığım ve anlayışlı bir patronum olduğu için hamileliğim çalışmamda problem yaratmadı. Sonrasında ise çok rahattım. Herhangi bir problem yaşamadan, bol bol gezerek hamileliğimi yaşadım. 6. Ayda şekerimin sınırda olması nedeniyle biraz tatlılara ara vermek zorunda kalsam da yine de hamileliğim çok  güzel geçti.
FotoğrafımHamileliğim boyunca 10 kilo alabildim, çünkü kolay kilo alabilen biri değilim. Doğum sonrası hastane çıkışında evde tartıldığımda 5 kg’ın gittiğini gördüm. Geriye sadece 5 kg’ın kaldığını düşünürken zor günler başladı. Kızımın emme problemi, bende hemeroid, reflü, uykusuzluk gibi çok sıkıntılı bir on günün sonunda 7 kg daha verdim. Yani anlayacağınız doğum sonrası kilo vermek yerine daha çok dengeli ve kaliteli beslenmek ve birkaç kilo almak için çaba sarfettim.

*Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
Anestezinin etkisi altında olduğum ve çok ağrım olduğu için ilk kucağıma alma ve emzirme anını çok net hatırlayamıyorum ama sonrasında kendime geldiğimde ve kızımın sağlıklı bir bebek olduğunu öğrendiğimde çok rahatladım. Tekrar emzirmek için kucağıma verdiklerinde avazı çıktığı kadar bağıran ve ağlayan o minicik bebeğin benim bir parçam olduğunu ve artık gerçek bir anne olduğumu hissettim.

*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında?
Kızım geçen ekim ayında 4,5 yaşını bitirdi.

*Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
İlk 1,5 sene bakıcımız varken eski hayatımıza devam ettik diyebilirim ama bakıcımız gidip de kızımı yuvaya verince artık herşeyimizi kızımıza göre ayarlar hale geldik. En başta uyku düzeni, yemek planları, sosyal hayatımız, odalardaki düzen olmak üzere birçok konuda hayatımızda çok büyük değişiklikler yaptık.

*Çocuğunuzla ile 1 gününüz nasıl geçiyor?
Haftaiçi sabahları 7.30 gibi kızımın uyanmasıyla rutin hazırlıklardan sonra kızımı evimize beş dakika mesafede olan okuluna bırakıyorum. Akşam da saat 18.00 gibi okuldan alıp, beraberce eve geliyoruz. Yine rutin hazırlıklardan sonra eğer yemek yapmam gerekmiyorsa kızımın istediği bir oyunu oynuyoruz, bazen de bilgisayara bakıyoruz. Saat 19.00 gibi akşam yemeği yiyip, sonrasında kitap okuyoruz. Babanın gelmesiyle ve onunla geçirilen 10-15 dakika sonunda da yine rutin hazırlıklardan sonra 20.30 civarında kızımı yatırıyorum.  Hafta içi Cuma akşamları piyano dersine gidip, bazen sonrasında dışarıda ailece veya arkadaşlarımızla bir yemek programımız olabiliyor ya da evdeysek biraz televizyon seyredip veya biraz oyun oynayıp haftaiçine göre biraz daha geç yatıyoruz.
Ama haftasonlarımız bu kadar rutin geçmiyor. Cumartesi sabahı kızımın okulunun yüzme dersi olduğu için yine güne erken başlıyoruz. Eve gelip banyo ve dinlenme sonrası dışarıda kızımın hoşlanacağı bir program yapıyorum muhakkak. Akşamları ise bazen dışarıda bazen evde değişik programlarımız olabiliyor. Pazar günlerini ise evimizde ailece veya kendi ailelerimizi ziyaret edip, market alışverişi ve yemek yaparak  ve biraz da dinlenerek geçiriyoruz.
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi?
Artık daha planlı ve programlı bir insan oldum. Eskiden en az 8 saat uyumazsam günün geçmeyeceğini ve çok gergin olacağımı düşünen biri olarak, bazen iki üç saat uyku ile işe gittiğim bile olabiliyor. Ayrıca 2 yaş sendromu, 3-4 yaş ergenliği vs. derken daha sabırlı bir insan olduğumu hissediyorum.
*Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
Yerine göre korumacı yerine göre de rahat bir anne olduğumu düşünüyorum.
*Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için?
Doğum sonrasında doğum izni, birikmiş izinler ve süt izinlerimi toplatarak toplam 8,5 ay izin kullandım. Kızımla ilgilenecek bakıcıyı da bu sürede yakından tanıma ve görme imkanım olduğu için işe gönül rahatlığı ile başladım. Evimin işe yakınlığı ve akşam mesaimin olmaması nedeniyle de işe başlamam herhangi bir problem yaratmadı. Fakat bakıcımız ayrılıp da kızımı 1,5 yaşında yuvaya vermemle zor günlerim başladı diyebilirim.
*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor?
Benim blogum daha çok okuduğum ve araştırdığım konuları diğer annelerle paylaşmak üzerine. Kendim çok fazla birşey yazamıyorum. Ama arada sırada olsa da kendimden, yaşadıklarımdan veya kızımla ilgili birşeyler yazdığımda belki birilerinin işine yarayacak veya hayatını kolaylaştıracak bir tavsiyede bulunabilirim düşüncesi beni çok mutlu ediyor. Çünkü ben de diğer annelerin yazdıklarını okuduğumda muhakkak kendime ekleyecek birşeyler buluyorum. Sonuçta herşeyi tecrübe ederek yaşayacak kadar çok zamanımız yok, diğer annelerin tecrübelerinden de faydalanmak lazım diye düşünüyorum.
*Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz?
Sağlığa zararlı bir madde içermemesine, uygun fiyatlı, kaliteli ve tavsiye edilen ürünler olmasına dikkat ediyorum.
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl? Özellikle çocuğunuzu beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı?
Haftasonları dışarıda olduğumuz zamanlarda ufak tefek kaçamaklar yapsak da, genelde sağlıklı beslenmeye çalışıyoruz. Kızım sabah, öğle ve ikindi kahvaltılarını okulda yaptığı için akşamları genelde sevdiği besleyici yemekler pişirmeye çalışıyorum. Haftasonları da ara öğünlerde kuruyemiş, meyve veya ev yapımı kek, kurabiye, sütlü tatlı tercih ediyorum. Sağlık konusunda ise bol bol haraket etmesine  ve  hijyene dikkat edip, pekmez, bal, zencefil, somon balığı ve kuruyemişleri kızıma düzenli olarak yedirmeye çalışıyorum.
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz?
Kızımın memeden sütü çekememesi sonucunda doğumdan sonraki ilk on günde biraz problem yaşasak da, süt çekme makinesi kullanmaya başlamamla bütün problemler ortadan kalktı. Hatta sütüm arttı ve fazla gelen sütleri deepfreeze süt saklama poşetlerinde koymaya başladım. Sütümün artmasının nedenlerinden birinin de yaz nedeniyle daha fazla sıvı tüketmek olduğunu düşünüyorum. Çünkü yaz boyunca her gün neredeyse dört litre sıvı alıyordum fakat sonbahara girerken aldığım sıvı miktarı azalınca sütüm de yavaş yavaş azalmaya başladı. Deepfreez’deki sütleri de kullanarak ve ek gıdaya da başlayarak kızım yaklaşık 8 ay anne sütü almış oldu.


Hande Baytaz
Anneler ve Çocuklarına Özel
                 
Teşekkürler:))))
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0