JOHNSON’S® yeni kampanyası ile çocuk gelişiminde banyo
zamanının ardında yatan
bilimin
önemine dikkat çekiyor
JOHNSON’S® bebek cilt bakımındaki 125 yıllık bilgi
birikimini ile araştırmalarını bir adım öteye taşıyarak, sağlıklı bebek
gelişiminin arkasındaki bilimi keşfediyor.
Duyuların bebek gelişimindeki önemine dikkat çeken JOHNSON’S®, araştırmalarda elde edilen bulgularla, dokunma ve
kokunun çocukların sosyal, kognitif, duygusal ve fizyolojik gelişimi üzerindeki
faydalarını vurguluyor; banyo ve masajın aslında göründüğünden çok daha fazlası
olduğunu belirtiyor.
Banyonun ve masajın önemli rolünün
ebeveynler tarafından anlaşılmasına yardımcı olmak için, JOHNSON’S® tüm dünyada “ÇOK
DAHA FAZLASI” kampanyasını başlatıyor. Kampanya banyo ve masajın,
ebeveynlere bebeklerinin duyularının tüm gücünü açığa çıkartabilme ile beraber bebeklerinin
öğrenme, düşünme, sevme ve büyüme becerilerini geliştirmek için benzersiz bir
fırsat sunduğunun altını çiziyor.
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), bebeklerin
sağlıklı büyümesi ve beyinlerinin gelişimi için bebeklerin tüm duyularının
uyarılmasının gerektiğini belirtmektedir.
JOHNSON’S®’ın da desteklediği
ve banyonun temizlenmekten çok daha fazlası olduğunu öne çıkartan uluslararası
araştırmaların çıktıları ise oldukça etkileyici.
Bu araştırmalar, banyo sırasında
baloncuklar ile oynamanın bebeğin el-göz koordinasyonunu geliştirmesine [1] ve nesneleri keşfetmesine yardımcı [1],2 olduğunu gösteriyor. Banyo sohbetleri, bebeklerin dil ve konuşma
gelişimi üzerinde de etkili. Araştırmalar ebeveynlerin sohbet ettikleri
bebeklerin akranlarına nazaran, 2 yaşına
geldiklerinde daha geniş bir kelime dağarcığı 3
ile konuştuğunu ortaya koyuyor. Banyo ve masaj aracılığı karşılıklı cilt
temasının kurulmasının hem bebeklerde hem de ebeveynlerde stres düzeyini
(kortizol) azalttığını 4,5 da
aynı şekilde bu araştırmalar ile belirlenmiş. Rutin olarak dokunulan ve masaj yapılan
bebeklerin (bu deneyimleri yaşamayan bebeklere kıyasla), %50 daha fazla göz
teması kurduğu 6, aynı zamanda genel anlamda üç kat daha
fazla olumlu ifade sergileme (gülümseme, göz teması) olasılığı olduğunu 7 çarpıcı
bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor. Yine bu çalışmalar bebeklerin hoş kokulu
bir banyo ürünü ile yıkandıklarında, kokulu banyo ürünü ile yıkanmayan
bebeklere kıyasla, ebeveynlerine %30 daha fazla bağlılık sergilediklerini 8
ve bu bebeklerin uyku öncesinde ağlamalarının yaklaşık %25 daha az olduğunu
gösteriyor 9.
Banyo ve masajın bebeğin gelişimi için
faydası araştırmalar ile kanıtlanmış iken, JOHNSON’S®’ın dünyada Türkiye dahil
8 ülkede gerçekleştirdiği internet
üzerinden yapılan anketin sonuçlarına göre, ebeveynlerin banyo ve masajın
bilimsel faydalarını bilmediği görülüyor.
Dünya genelindeki ebeveynlerin sadece %42’si banyo zamanını bebeklerinin
beyin gelişimi için son derece önemli bulduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de
%36 ile dünyanın da gerisinde. Bebek gelişimi için oldukça önemli olan banyo Türkiye’de
toplam 18 dakika sürerken, dünya
ortalaması 20 dakika. Ayrıca, Türkiye’de ebeveynlerin bebek yıkama sıklığı da
dünyadan oldukça düşük, Türk aileler çocuklarına haftada iki kere banyo
yaptırırken bu rakam dünya genelinde 6, hatta Brezilya’da yıkama sıklığı haftada
9’a kadar çıkıyor. Dünya genelindeki ebeveynlerin %23’ü ile kıyaslandığında,
Türk ebeveynlerinin %32’si bebeklerinin beyin gelişimi için masaj yapmanın son
derece önemli olduğunu söylediğine dikkat çeken ankete göre, Türk ebeveynler
dünya geneline göre dokunmanın gücünü daha önemli görseler dahi bu oran hala
oldukça düşük.
JOHNSON’S®, ÇOK DAHA FAZLASI kampanyası
kapsamında, 10 Mayıs 2015, tarihinde Anneler gününden itibaren yola çıkacak
olan mobil “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” ile ülke çapındaki hamilelere ve
annelere bu bilimsel faydaları anlatmayı hedefliyor. 30’dan fazla ili ziyaret
edecek olan “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” dört farklı bölümden oluşuyor :
“Seminer Köşesi”nde, annelere uzmanlar tarafından sağlıklı bebek gelişimi
eğitimi verilirken; “Bebeğime Mektup Köşe”sinde, anneler doğacak bebeklerine
duygularını ifade etme şansını bulacaklar.
Anneler eğitim alırken çocukları “Oyun Köşesi”nde hoşça vakit
geçirebilecek ve “Sohbet Köşesi”nde ise anneler birbirleriyle deneyimlerini
paylaşabilecekler.
JOHNSON’S® markasının 14 Nisan 2015
tarihinde İstanbul’da gerçekleştirdiği ünlü televizyon programcısı Esra Erol’un
yönetimindeki toplantıda, Yeni Doğan ve
Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. Gülnihal Şarman, Johnson & Johnson Profesyonel
Program Müdürü Ecz.Buket Halvaşi ve dünyanın bir numaralı parfüm üreticisi
Givaudan’dan Anne Churchill, dokunmanın, banyo-masaj ritüelinin ve kokunun bebek
gelişimi üzerindeki etkileri ile ilgili bilimsel verileri paylaştılar.
0 yorum