15 Kasım 2014 Cumartesi

ALTUĞ İÇİN HAZIRLADIĞIM BALIK KÖFTELİ BURGERİN TARİFİ






Geçtiğimiz günlerde Komili'nin gönderdiği tarif kitabı''Keyifli yiyorum Sağlıkla Büyüyorum''adlı kitaPlime geçti.Bakayım değişik birtarif bulurmuyum derken Balık köfteli burger tarifini denemek istedim.

Traifi şöyle;

Malzemeler;

90 gr mezgit balığı, kılçıksız, derisiz
10ml komilisızma zeytinyağı
1 adet hanmburger ekmeği
1 cm kalınlığında pırasa, rendelenmiş 
bir tutam dereotu ve maydabnoz ( ben çok amaçok fazla minikleştirdim.)
1 küçük yumurta,1.5 çorba kaşığı galeta unu
tuz

Yapılışı;

Mezgitleri 2 dk buharda pişirip ufalayarak bir karışım kabına koyun. Pırasa, yumurta,dereotu, maydanoz,galeta unu,ve tuzu ekleyerek karışımı köfte haline getirin. Fırınınız ızgara moduna getirin, balık köftelerini 10 -12 dk pişirin. Bir tavaya 5 ml zeytinyağını koyup, ısıtın. Hamburger ekmeklerini ters yüz yaparak kızartın.Sonar domateside dilimleyip, tavada pişirin. Sonra hamburger ekmeğinin arasına köfte ve pişirdiğiniz domatesi ve yeşillik koyarak hamburgeriniz hazırllayın.
Altuğ için yaparken ben arasına domates ve yeşillik koymadım. Pırasa yerine de soğan koydum. Altuğ damak lezzeti değişik bir çocuık olduğundan yemediği şeyleri yedikleriyle karıştırıken çok dikkat etmem gerekiyor. Köfte sevdiği bir şey onu pırasa ile riske atmak istemedim.Kendimize pırasalı yaptım. Büyüklerde bence zevkle yiyebilir:))
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0