7 Haziran 2011 Salı

DEVAM SÜTÜ MÜ İNEK SÜTÜ MÜ??

Geçenlerde bloggerlarla bir toplantı yapmak istediklerini belirten bir email aldım. Özellikle anne-bebek ile ilgili olan blog gerlarla..
Ben de işimi ayarlamış, toplantı için davet edilen yere gelebileceğimi söylemiştim. Toplantıyı Numil Firması yapacaktı. Bne de gerçekten orada olmak çok istemiştim. Çünkü oğlum doğduğundan beri anne sütünün yanı sıra mamalarla da desteklendi. Fakat oğlumun dişinden dolayı ateşlenmesi toplantı yerine eve gitmeme neden oldu.
Çok merak ettiğim toplantı güzel geçtiğini ve neler konuşulduğunu blogcuanne ve slingomom bloglarından okudum.
Ben de bu konu hakkında yazmak istedim.

Anne sütünün yararı hakkında konuşmaya artık gerek yok diye düşünüyorum. Çünkü dünya da henüz bu kalitede ve besleyicilik de olan bir gıda yok. Herkes bu konuda mütabık...
Sorun devam sütü mü inek sütü mü???

Ben oğluma devam sütü veriyorum.İnek sütü , vermek istemedim.Devam sütlerine, inek sütünde olmayan ama anne sütünde olan birçok elementin eklendiğini,ve yine inek sütünde olup da ağır gelebilen elementlerin çıkarıldığını, ayrıca inek sütünün demir eksikliğine neden olduğunu düşündüğüm için devam sütü veriyorum, oğluşuma.
Eskiden bizler inek sütleriyle büyümüşüz. Doğru!! Fakat benim bir zamanlar çalıştığım sağlam çocuk kliniğinde bebeklere yapılan tam kan sayımınmda hep sorun vardı. öyle ki normal çıktığında tekrar bakıyorduk. Bu konuda yaptığımız bir çalışma yok , ama yine de buı bilgi hep kafamın bir köşesinde vardı.O nedenle de inek sütüne hep uzaktım..


Biz İlk doğduğunda Milupa'nın Prematür bebekleri için olan mamasını , daha sonra Laktoz intoleransı nedeniyle Bebelac AC Almiron kulandık.Çok da memnun kaldık. Gaz sıkıntımız olmadı, kilo alımı da iyiydi.


 Gönül isterdi ki sadec 6 ay anne sütü alabilsin.Emzirme danışmanı olan ben , malesef lohusalık döneminde yaşadığım sıkıntılar nedeniyle stres düzeyim çok yüksekti. O nedenle de anne sütü salınımım da sıkıntı oldu. İlk 6 ay  az mama , çok anne sütü, 6 aydan sonra 9. aya kadar anne sütü varken , 9. aydan itibaren sadece devam sütü ve ek gıda olarak beslenmemizi devam ettiriyoruz.

Devam sütleri kimyasal olması beni çok düşündürdü. Fakat okulda da öğrendiğim ve daha sonra yaptığım araştırmalar sonucunda inek sütü bebeklerin sindirim sistemi için ağır gelmesi, mide de daha fazla kalması ve bebeğin daha uzun araklıklarla beslenmesine neden olması dolayısıyla alacağı kiloyu etkileyeceğini düşünerek  devam sütlerini verme kararı aldım. Şu an oğlum 16,5 aylık. Biz Bebelac 'ın ve Milupa 'nın devam sütlerini kullanıyoruz. Bunların yanı sıra kaşık mamalarıyla da destekliyoruz. Oğlum özellikle diş çıkarma ve hastalandığı dönemlerde




Bebelac ve Milupa'nın ( kavanoz maması) sütlaçını ,gece tahıllısınıv ve bisküvili olan kaşık mamasını sadece yiyor.
O nedenle Numil firmasına çok teşekkür ederim. Oğlum olmadan önce çok daha tepkili olduğum bu firmanın ürünleri oğlumun büyümesinde ki katkısı yatsınamaz.
Benim bir anne olarak diğer anneler tavsiyem; İlk 6 ay sadece anne sütü. Eğer sizinde benim gibi anne sütüyle sorunu yaşıyorsanız devam sütlerini bebeklerinize verebilirsiniz. İnek sütü verecekseniz de mutlaka sulandırarak vermelisiniz...
İsterseniz Milupa'nın internet sayfasını inceleyebilirsiniz..
Share this post

3 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0