****Karanlıktan çok korkan biri olarak muhteşem bir deneyimdi:)) Herkese tavsiye ederim!!!
Dünya
üzerinde 130 kentte 7 milyondan fazla insana “dokunmuş”
Dialogue in the Dark (Karanlıkta
Diyalog) deneyimi,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TTNET ana
sponsorluğu ve Dünya Göz Hastanesi’nin stratejik iş
ortaklığında Türkiye’de ve İstanbul’da ilk kez izleyiciyle
buluşuyor.
1988’den beri,
dünyanın 30’dan fazla ülkesi ve Avrupa, Asya, Orta Doğu,
Afrika, Kuzey ve Güney Amerika’da 130’dan fazla kentte sergi ve
workshoplar uygulandı.
Dialogue
in the Dark, bu ülkelerin 15’inde örneğin İsrail, Avusturya,
Almanya gibi kalıcı ‘’Diyalog Müzesi’’ne dönüşmüş
durumda. Şu anda dünyada 15 şehirde kalıcı Diyalog Müzesi
bulunuyor. Projeyi Türkiye’de Dialogue in the Dark İstanbul
yürütüyor. Hedef ise sosyal girişimcilik modeli üzerinden tüm
paydaşların dahil olduğu kalıcı bir Diyalog Müzesi’ni
İstanbul’da hayata geçirmek.
Proje
Nasıl Başladı?
Dialogue
Social Enterprise’ın kurucusu Andreas Heinecke, Almanya’da bir
radyo istasyonunda çalışırken, ilk defa bir görme engelliyle
karşılaşır. Kısa sürede, görmeyen insanların, görenlerin
sahip olmadığı birçok özelliğe sahip olduklarını farkeder.
Andreas, görme engelli genç meslektaşını iyi bir radyocu olması
üzere eğitirken, kendisi de onun tarafından hayata dair
eğitildiğini farkeder. Görme engelli bir insan, Andreas’ın
“gözlerini açar” ve onun farklılıkların ötesine geçerek
neler yapabileceğimiz konusunda düşünmesine sebep olur. Bu
deneyimin olağanüstü değerinin farkına varan Andreas, 1995’te
ilk sosyal girişimini başlatmaya ve bu deneyimi diğer insanlarla
paylaşmaya karar verir. O günden beri kendini, insan
karşılaşmalarında oluşan boşluklar/iletişimsizlikler arasında
köprüler kurmak için yeni yollar bulmaya adar.
İnsanlar
Arasında İletişim Köprüleri Kuruyor
Dialogue
in the Dark projesinde ziyaretçiler, tamamen karanlık ortamda,
görme duyuları yerine diğer duyularını keşfedip geliştirerek
hareket etmeleri konusunda görme engelli rehberlerce eşlik edilip
yönlendirilirler. Karanlıkta Diyalog ziyaretçiyi markete gitmek,
bir caddede karşıdan karşıya geçmek gibi günlük hayat
deneyimlerine sokar, ama tümüyle karanlıkta; duyularını
uyandırarak ve farkındalıklarını derinleştirerek…Görme
engelli rehberlerimiz, ziyaretçilerin dokunarak, koklayarak ve
duyarak “yeni ve farklı” bir biçimde görmelerini sağlayacak
ve onları unutulmaz bir yolculuğa çıkaracaklar.
Karanlıkta
Diyalog sergisi, eski düşünce yapılarının geçerliliğini
kaybedip, ortadan kalkmasına sebep olan ve insanı yeni bir dünyaya,
yeni bakış açılarına yönlendiren düşünceleri ateşleyen bir
proje. Limitlerinizi deneyimlerken, aynı zamanda varsayımlarınızı
da sorgulamaya başlarsınız.
Görme
Engellilere İstihdam Yaratıyor
Projenin
başrol oyuncuları görme engelli rehberler olacak. Etkinlikte yer
alan bölümler tamamen görme engelli rehberin liderliğinde
keşfediliyor. Etkinlik, bugüne kadar 6 binden fazla engelliye
istihdam yaratmış. İstanbul’da da çoğunluğu görme engelli
olmak üzere yaklaşık 25 engelli rehber olarak istihdam edilldi.
Firmalar
ve kurumlar da sahip çıkıyor
İstanbul
Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ulaşım A.Ş. ev sahipliğinde,
İstanbul Engelliler Müdürlüğü Koordinasyonu’nda ve TTNET ana
sponsorluğu ve Dünya Göz Hastanesi’nin stratejik iş
ortaklığında İstanbullular’la buluşacak olan projenin
sponsorları arasında, TAV, Türk Hava Yolları, Türkiye Finans
Katılım Bankası, IKEA ve KlikSA, İstanbul Büyükşehir
Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü İETT, İSBAK, , Radyo
Voyage, Sirkeci Group Hotels bulunuyor.
İş Dünyasını da Kapsıyor
Dialogue in the Dark bir sosyal
girişim projesi olarak 2007’den beri insan kaynakları gelişimi
için “business workshop”
alternatifleri sunmaktadır. Dialogue in the Dark İş Atölyeleri
World Economic Froum/Dünya Ekonomi Forumu gibi dünyanın en
prestijli forumlarına uygulamacı olarak davet edilmiş ve devlet
başkanlarının katılımı sağlanmıştır. 2008 yılında YPO
tarafından “Best
Innovativei” ve “Out
of the Comfort Zone” etkinlikleriyle
dünya çapında verilen Global Award ödülüne layık görülmüştür.
İş
Atölyeleri liderler arasında hem yeni ve sürdürülebilir
değerleri sürekli etkin ve canlı tutmak konusunda hem de
belirsizlik, güvensizlik ve korkunun hâkim olduğu süreçlerde
“güven ve birliktelik” duygusunu güçlendiren özel metodu
sayesinde,büyük bir potansiyele sahiptir.
Projenin
yapısı gereği oluşan bilinmez ve zorlu koşullar katılımcıların
düşünce sistemlerinde sürdürülebilirliği kışkırtırken,
yenilikçi yanlarının gelişimini de destekliyor. Böylece bir
yandan kafa karıştırıyor ancak diğer yandan aynı ölçüde
duyarlılıkları artırıyor.. Kişinin karanlıkta sınırlarını
keşfetmesi ona gerçek bir duygusal zekâ ve sosyal yetkinlik
deneyimi yaşatmaktadır. Katılımcılar zifiri karanlıkta,
gruplarıyla birlikte görevleri yerine getirmeye ve sorunları
çözmeye çalışırken, kendilerini ve diğer çalışma
arkadaşlarını yeniden tanıyor ve deneyimliyorlar. Bu projeyle de
iş dünyasından üst ve orta düzey 1.500 yöneticiye ulaşılması
planlanmaktadır.
0 yorum