15 Ocak 2013 Salı

JOHNSON’S® BABY İLE EĞLENDİRİRKEN ÖĞRETEN BANYO ZAMANI



Banyo vakti anne ve çocuğun birlikte eğlenceli ve rahatlatıcı zaman geçirdiği en keyifli anlardan biri. Yapılan araştırmalara göre; banyo süresince annenin çocuğu ile kurduğu temasa dayalı yakın iletişim, çocukta özgüven ve sosyal-duygusal gelişimi kuvvetlendiriyor.
Tüm dünyada annelerin güvenle kullandığı, Johnson’s® baby Şampuan Gerçek Göz Yakmayan® formülü ile banyoyu çocuklar için eğlenceli ve neşeli hale getirirken anne ve babaları da beraber paylaşılan bu kısa molaları hem keyif verici hem de eğitici-öğretici bir zamana dönüştürmeleri konusunda bilinçlendiriyor.

İşte Johnson’s® baby şampuandan eğlenirken öğretmenin püf noktaları;

·         Sosyal ve duygusal gelişimi için;
o   Keşfetmesine izin verin, başarısını takdir edin. Su dolu banyo süngerini sıkarak suyu çıkarmasını ve tekrar süngere çekmesini öğretin.
o   Birlikte oynayabileceginiz banyo oyunları yaratın. Paylaşımcı olmasını sağlayın.
o   Banyo bittiğinde ona uzun uzun sarılarak sevginizi paylaşın, değerli olduğunu hissetirin. 

·         Düşünsel ve dil gelişimi için;
o   Çıkardığı sesler, yaptığı mimikler ve sorduğu sorulara cevap verin, siz de ona anlayabileceği yeni sorular sorun. Dinlendiğini bilmek çocuğunuzun duygu ve düşüncelerini daha rahat ifade etmesini sağlayacaktır.
o   Banyo sırasında yaptığı hareketlerin sebep-sonuç ilişkisini anlatın, yeni kelimeler öğrenmesini sağlayın. Oyuncağın batması, suyun sıçraması gibi.
o   Vücudunu şampuanlarken, köpükten birlikte şekiller yaratın. Bu şekillerin neye benzediğini tahmin etmesini, düşünmesini sağlayın.
·         Fiziksel gelişimi için;
o   Kendi kendine banyo yapabilmesi için onu teşvik edin, öğretin.
o   Güvenlik önlemi aldıktan sonra suyun içine atacağınız çeşitli oyuncaklarını bulmasını isteyin.



Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0