14 Nisan 2015 Salı

TÜRK EBEVEYNLERİN YAKLAŞIK ÜÇTE İKİSİ (%64) BANYO ZAMANININ BEYİN GELİŞİMİNDEKİ ÖNEMİNİ HAFİFE ALIYOR



JOHNSON’S®  yeni kampanyası ile çocuk gelişiminde banyo zamanının ardında yatan
bilimin önemine dikkat çekiyor
JOHNSON’S® bebek cilt bakımındaki 125 yıllık bilgi birikimini ile araştırmalarını bir adım öteye taşıyarak, sağlıklı bebek gelişiminin arkasındaki bilimi keşfediyor.  Duyuların bebek gelişimindeki önemine dikkat çeken JOHNSON’S®, araştırmalarda elde edilen bulgularla, dokunma ve kokunun çocukların sosyal, kognitif, duygusal ve fizyolojik gelişimi üzerindeki faydalarını vurguluyor; banyo ve masajın aslında göründüğünden çok daha fazlası olduğunu belirtiyor.
Banyonun ve masajın önemli rolünün ebeveynler tarafından anlaşılmasına yardımcı olmak için, JOHNSON’S® tüm dünyada “ÇOK DAHA FAZLASI” kampanyasını başlatıyor. Kampanya banyo ve masajın, ebeveynlere bebeklerinin duyularının tüm gücünü açığa çıkartabilme ile beraber bebeklerinin öğrenme, düşünme, sevme ve büyüme becerilerini geliştirmek için benzersiz bir fırsat sunduğunun altını çiziyor.
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), bebeklerin sağlıklı büyümesi ve beyinlerinin gelişimi için bebeklerin tüm duyularının uyarılmasının gerektiğini belirtmektedir.  JOHNSON’S®’ın da desteklediği ve banyonun temizlenmekten çok daha fazlası olduğunu öne çıkartan uluslararası araştırmaların çıktıları ise oldukça etkileyici.
Bu araştırmalar, banyo sırasında baloncuklar ile oynamanın bebeğin el-göz koordinasyonunu geliştirmesine [1] ve nesneleri keşfetmesine yardımcı [1],2 olduğunu gösteriyor. Banyo sohbetleri, bebeklerin dil ve konuşma gelişimi üzerinde de etkili. Araştırmalar ebeveynlerin sohbet ettikleri bebeklerin  akranlarına nazaran, 2 yaşına geldiklerinde daha geniş bir kelime dağarcığı 3 ile konuştuğunu ortaya koyuyor. Banyo ve masaj aracılığı karşılıklı cilt temasının kurulmasının hem bebeklerde hem de ebeveynlerde stres düzeyini (kortizol) azalttığını 4,5  da aynı şekilde bu araştırmalar ile belirlenmiş. Rutin olarak dokunulan ve masaj yapılan bebeklerin (bu deneyimleri yaşamayan bebeklere kıyasla), %50 daha fazla göz teması kurduğu 6, aynı zamanda genel anlamda üç kat daha fazla olumlu ifade sergileme (gülümseme, göz teması) olasılığı olduğunu 7 çarpıcı bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor. Yine bu çalışmalar bebeklerin hoş kokulu bir banyo ürünü ile yıkandıklarında, kokulu banyo ürünü ile yıkanmayan bebeklere kıyasla, ebeveynlerine %30 daha fazla bağlılık sergilediklerini 8 ve bu bebeklerin uyku öncesinde ağlamalarının yaklaşık %25 daha az olduğunu gösteriyor 9.
Banyo ve masajın bebeğin gelişimi için faydası araştırmalar ile kanıtlanmış iken, JOHNSON’S®’ın dünyada Türkiye dahil 8 ülkede  gerçekleştirdiği internet üzerinden yapılan anketin sonuçlarına göre, ebeveynlerin banyo ve masajın bilimsel faydalarını bilmediği görülüyor.  Dünya genelindeki ebeveynlerin sadece %42’si banyo zamanını bebeklerinin beyin gelişimi için son derece önemli bulduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de %36 ile dünyanın da gerisinde. Bebek gelişimi için oldukça önemli olan banyo Türkiye’de toplam 18 dakika sürerken,  dünya ortalaması 20 dakika. Ayrıca, Türkiye’de ebeveynlerin bebek yıkama sıklığı da dünyadan oldukça düşük, Türk aileler çocuklarına haftada iki kere banyo yaptırırken bu rakam dünya genelinde 6, hatta Brezilya’da yıkama sıklığı haftada 9’a kadar çıkıyor. Dünya genelindeki ebeveynlerin %23’ü ile kıyaslandığında, Türk ebeveynlerinin %32’si bebeklerinin beyin gelişimi için masaj yapmanın son derece önemli olduğunu söylediğine dikkat çeken ankete göre, Türk ebeveynler dünya geneline göre dokunmanın gücünü daha önemli görseler dahi bu oran hala oldukça düşük.
JOHNSON’S®, ÇOK DAHA FAZLASI kampanyası kapsamında, 10 Mayıs 2015, tarihinde Anneler gününden itibaren yola çıkacak olan mobil “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” ile ülke çapındaki hamilelere ve annelere bu bilimsel faydaları anlatmayı hedefliyor. 30’dan fazla ili ziyaret edecek olan “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” dört farklı bölümden oluşuyor : “Seminer Köşesi”nde, annelere uzmanlar tarafından sağlıklı bebek gelişimi eğitimi verilirken; “Bebeğime Mektup Köşe”sinde, anneler doğacak bebeklerine duygularını ifade etme şansını bulacaklar.  Anneler eğitim alırken çocukları “Oyun Köşesi”nde hoşça vakit geçirebilecek ve “Sohbet Köşesi”nde ise anneler birbirleriyle deneyimlerini paylaşabilecekler.

JOHNSON’S® markasının 14 Nisan 2015 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirdiği ünlü televizyon programcısı Esra Erol’un yönetimindeki toplantıda,  Yeni Doğan ve Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. Gülnihal Şarman, Johnson & Johnson Profesyonel Program Müdürü Ecz.Buket Halvaşi ve dünyanın bir numaralı parfüm üreticisi Givaudan’dan Anne Churchill, dokunmanın, banyo-masaj ritüelinin ve kokunun bebek gelişimi üzerindeki etkileri ile ilgili bilimsel verileri paylaştılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder